Transport
Ana Sayfa Denizyolu Karayolu Demiryolu Havayolu Aktüel Yazarlar İçindekiler
Transport Sayı 92
Kapak
Türkiye'nin afet lojistiğinde çok yol alması gerekiyor
Yaşanan doğal afetlerden hasar ve can kaybı olarak etkisi en fazla olan depremin sıkça meydana geldiği Türkiye'de afet ...



Demiryolu
Demiryolu sektörü serbestleşiyor
Dokuzuncu Kalkınma Planı'nın 2012 Programı'nda demiryolu sektörünün serbestleştirilmesi ve yeniden yapılandırılması...
Havayolu
Emirates'in yarıyıllık net karı 225 milyon dolar
Emirates Havayolu yarıyıl rakamlarını açıkladı. ...
"Tüm dünyaya bağlantı sağlıyoruz"
Bir low-cost firması olup da tüm uçuşlarında kargo taşıyan Avrupa'da başka firmanın olmadığını söyleyen Pegasus Kargo...
Scania inşaat segmentine odaklandı
Çekici segmentinde aldığı pazar payı ve satış adetleri ile Türkiye ağır ticari araç pazarında önemli bir konumda bulunan Scania, benzer başarıyı inşaat segmentinde de gerçekleştirmeyi hedefliyor. P ve G serisinden oluşan yeni inşaat serisi araçlarında önemli yeniliklere imza atan Scania, şantiyelere iddialı girecek.
Scania, yeni inşaat serisi araçlarının dünya lansmanını İspanya'nın Barselona şehrinde gerçekleştirdi. P ve G serisinden oluşan yeni inşaat serisi araçlarda arazi şartlarına uygun ön yüz, üstyapı montajını kolaylaştıran yenilikler, arazi moduna sahip yeni opticruise otomatik şanzıman, düşük hızlarda dahi yüksek frenleme performansı sergileyen yeni Scania Retarder göze çarpan yenilikler arasında yer alıyor. Ayrıca, yeni inşaat serisinin yol dışı çalışma şartları düşünülerek tasarlanmış olan darbeye dayanıklı ön panjuru ve tamponu, farlar gibi hassas parçaların korunması, bakım ve onarıma ihtiyaç duymadan uzun süre çalışabilmesi için geliştirildi. Yeni inşaat serisi Scania'lar yataklı-yataksız ve kısa kabin olarak ihtiyaca göre 3 farklı kabin seçeneği ile müşterilerinin beğenisine sunuluyor.

YENİLİKLER ETKİLEYİCİ

Scania yeni inşaat serisi araçlarda motor gamındaki yenilikler de oldukça etkileyici. Euro 5, Euro 6 ve EEV normlarına uygun motor seçenekleri ile pazara çıkan araçlarda, Euro 6 motorlar dışında biyodizel yakıt ile çalışma imkanı bulunurken, 230-480 HP güç aralığındaki modellerde otomatik şanzıman seçeneği de sunuluyor. Scania en güçlü motoru olan DC16 ile 730 HP gücünde inşaat kamyonları ve çekiciler sunabiliyor.

Yeni inşaat serisinde dikkat çeken önemli özelliklerden biri yeni Scania Retarder. Frenleme, hız kontrolü, vites değiştirme ve soğutma sistemleri önceki versiyona benzerken, yeni Retarder'de düşük hızlarda frenleme performansı bir önceki versiyona kıyasla daha iyi. Frenleme torku 3 bin 500 Nm'den 4 bin 100 Nm'ye çıkıyor.

OLUMSUZ KOŞULLARDA SORUNSUZ SÜRÜŞ

Yeni inşaat serisi araçlarda 8 1 ve 12 2 vites Scania şanzımanlar karıncalı ve karıncasız seçeneklere sahip. Overdrive şanzıman, yol seyri devirlerini sınırlamak ve böylece yakıt tasarrufu sağlamak amacıyla geliştirilmiş. Scania Opticruise ise Off-road modu adı verilen yeni bir işletim seçeneği ile sunuluyor. Bu seçenekte araç motor devrini yol şartlarına uygun olacak şekilde kendisi ayarlamakta, sürücünün zorlu koşullarda dahi araca, çevreye zarar vermeden ve yolda kalmadan çalışabilmesini sağlıyor. Off-road modu, sürücülere olumsuz koşullarda sorunsuz sürüş için maksimum destek sağlıyor.

Yapılan Ar-Ge çalışmaları ve yenilikler sayesinde Scania yeni inşaat serisi her türlü kullanım amacı ve sahasına uygun geniş bir ürün yelpazesine sahip. 4x2'den 8x4'e kadar her türlü dingil konfigürasyonu seçeneği bulunan araçlar, 8x6'dan 12x4'e kadar özel siparişlere de cevap veriyor. Ayrıca yeni seri, müşteri isteğine göre damper, beton mikseri, değişken üstyapı, kancalı yükleyiciler ve hidroliftler gibi farklı üstyapı seçenekleri ile de fabrika çıkışı teslim ediliyor.

TOLGA SENYÜCEL: İNŞAAT SEGMENTİ 5 YIL İÇİNDE 2 KAT ARTACAK

Yeni inşaat serisi Scania araçların tanıtımı ile ilgili Barselona'da düzenlenen organizasyonda konuşan Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü Tolga Senyücel, Scania'nın çekici segmentinde kendini kanıtlamış ve talep gören bir marka olduğunu belirterek, inşaat sektöründe de yeni seri ile aynı başarıyı yakalamak istediklerini belirtti. Tolga Senyücel şunları söyledi: "Scania, 2015 yılında 150 bin araç üretme hedefine ulaşmak için ürün gamını genişletip, henüz varolmadığı veya düşük pazar payına sahip olduğu segmentlere ağırlık vererek büyümek istemektedir. İnşaat sektörü sadece Türkiye'de değil dünyada da büyüme göstermektedir. Özellikle, Asya, Güneydoğu Asya, Ortadoğu ve Türkiye gibi ülkelerde altyapının yenilenmesi ve geliştirilmesi gerekmektedir. Bu yüzden inşaat aracına olan talep sürekli olarak artmaktadır. Çekici satış adetleri incelendiğinde birçok Avrupa ülkesinden daha güçlü bir konumdayız. İnşaat araçları segmentinde de ilerlemek için özellikle son iki yıldır inşaat araçları satışlarına ağırlık vermekteyiz. Sektörde amaca yönelik doğru araçlar alınmaya başlandıkça inşaat kamyonları satışlarının önümüzdeki 5 yılda, şu anki satış hacminin hemen hemen 2 katına ulaşacağını öngörmekteyiz. Toplam pazar beklentilerine baktığımızda ise bu yılın 7 bin 500 adetlik bir satışla kapanacağını, 2015 yılına kadar da bu rakamın 12-13 binlere çıkabileceğini öngörmekteyiz."

HEDEF YÜZDE 8 PAZAR PAYI

16 ton üzeri ağır vasıta toplam pazarında yüzde 62 çekici, yüzde 38 kamyon, bu pazarın da yüzde 25'ini inşaat segmentinin oluşturduğunu belirten Senyücel, "Avrupa'da bu oran yüzde 30-35, bazı ülkelerde yüzde 40 seviyesinde. Türkiye pazarı da bu noktaya gelecektir. Scania olarak satış dağılımımıza bakıldığında ise inşaat segmentinin yüzde 4'lük bir pay aldığını görmekteyiz. Hedefimiz bu oranı en az yüzde 8'e çıkartmak."

Yeni Scania Retarder ve Patinaj Kontrol Paneli

Yeni Scania Retarder: Scania Retarder'in yeni versiyonu, opsiyonel olarak sunuluyor. Mevcut Scania retarder, uzun yol taşımacılığında en ekonomik seçenek olarak yerini koruyor. Yeni versiyon Scania Retarder ise, inşaat ve off-road uygulamaları gibi, düşük hızlarda yüksek frenleme performansı arayışında olan müşterilere hitap ediyor. Yeni ve daha güçlü Scania Retarder (R4100), mevcut versiyonla (R3500) teknik olarak bütün önemli yönleriyle aynı. Frenleme, hız kontrolü, vites değiştirme ve soğutma sistemleri gibi fonksiyonların çoğu benzer. Genel frenleme performansı 3.500 Nm'den, 4.100 Nm'ye çıkıyor. İç dişlilerin oranı, pik fren momentinde yüzde 17'lik bir artış sağlayacak şekilde, 3.04'ten 3.26'ya yükseliyor. Düşük hızla seyirde, aracın diferansiyel oranına bağlı olarak, gerçek performans artışı yüzde 20-25. Yeni dişli oranı yüksek yol hızında sürtünme kuvvetinde biraz artışa neden oluyor. Yeni retarder bu yüzden temel olarak 70 km/saatin altındaki yol hızında çalışan araçlar için en uygun seçenek. Yakıt tüketimindeki fark bu durumlarda önemsiz düzeyde.

Patinaj Kontrol Paneli: Zorlu inşaat şartlarına uygun olarak geliştirilmiş vites değiştirme özelliğine sahip Scania Opticruise yeni bir işletim modu ile sunuluyor. Bu mod, Scania'nın patinaj kontrolü ile ilgili tüm kontrollerin toplandığı patinaj kontrol paneliyle birleşik olarak sürücülere olumsuz koşullarda sorunsuz sürüş için maksimum destek sağlıyor. Scania kamyonlarının birçoğunda diferansiyel kilidi ve patinaj kontrolü bulunuyor. Patinaj ile ilişkili tüm kontrollerâ€"diferansiyel kilidi, patinaj kontrolü ve ağırlık transferiâ€"vites değiştirme koluna yakın olan kumanda panelindeki modülde yer alıyor.

Döner anahtarın yanında, avare dingil kaldırma ya da arka akslar arasındaki ağırlık transferi için düğmeler bulunuyor. Panel modülünün merkezinde, direksiyona mümkün olduğunca hâkimiyet sağlanırken, patinaj kontrolü artışının sağlanması için sağ dizindeki araçta bulunan tüm kilitleri devreye sokan diferansiyel kilitleri için döner anahtar yer alıyor.

İlerleme, her bir aksın durumunu görüntüleyen piktogramlara sahip merkezi panelde gösterilir: Patinaj kontrolüâ€"normal ya da arazi modu: Elektronik frenli (EBS) araçlarda patinaj kontrol fonksiyonu aşağıdaki özelliklere sahip:

- Diferansiyel kilidi döner anahtarına, arazi modunu devreye sokmak için basılır. Bu durum, tedbir olarak gösterge panelinde belirtilir.

- "Kontrol edilebilir kayma": Deneyimli sürücülerin maksimum çekiş beklentileri karşılayabilmek için, kayma seviyesi artık yakıt kısma durumuna bağlıdır, böylelikle daha fazla yakıt kısma, daha fazla kaymayla sonuçlanır.

- "Motor torku azalması" ile kaygan koşullarda rampa çıkılırken istenmeyen vites küçülmelerini önlemek için turbo basıncın korunması sağlanır.
Turkuvaz Medya Grubu Copyright © 2003-2014 Tüm hakları saklıdır.
Turkuvaz Gazete Dergi Basım A.Ş.
Üretim ve Tasarım

Turkuvaz Medya Dijital